Hürmüz Boğazı Gelirleri, İran Merkez Bankası’na Aktarıldı
İran Meclis Başkan Yardımcısı Hamid Rıza Hacıbabai, ülkenin stratejik Hürmüz Boğazı'ndan elde edilen geçiş ücretlerinin ilk kısmının Merkez Bankası'na yatırıldığını duyurdu. Yarı resmi Tasnim Haber Ajansı'nın haberine göre, Hacıbabai, ABD'nin mevcut politikalarının devam etmesi durumunda Hürmüz Boğazı'nın açılamayacağını ifade etti. İran'ın tutumu hakkında bilgi veren Hacıbabai, müzakerelerin değil, haklarının savunulmasının önemli olduğunu belirtti. Hacıbabai, Hürmüz Boğazı üzerindeki tam egemenlik taleplerini vurgulayarak, "İran halkının talebi, Hürmüz Boğazı'nın İran'a ait olması ve bu boğazdan geçen tüm gemilerin, ülkemize riyal cinsinden vergi ödemesidir" dedi. Hürmüz Boğazı'nın küresel ticaretteki rolüne dikkat çeken Hacıbabai, "Dünya petrol ticaretinin yüzde 20'si ve doğal gaz ticaretinin yüzde 35'i…



